'Be The Person You Want'

Isnin, 25 April 2011

coretan drama terbaru JUVANA di tv3


salam ~

tak sabar rasanya nak menonton drama terbaru JUVANA yang mula disiarkan malam ini di tv3. Bukan apa, bila aku tengok iklan dan juga treler drama buatkan aku rasa nak tengok.!!

drama ni sebenarnya menggantikan drama GEMILANG yang tamat pada minggu lepas.

cuba anda tengok dekat blog saya.. dari kata kata kawanku..ada blog zahirl adzim bukan?? he he aku minat lakonan dia malah blog dia dipenuhi dengan kata kata yang buatkan kita sendiri berpikir. Opss!! tetibe saja aku tukar topik..

ok lah...Malam ni aku nak kongsi sedikit sinopsis drama terbaru tv3 ni.

SINOPSIS

Juvana mengisahkan seorang remaja berusia 17 tahun,Daim, yang didapati bersalah atas tuduhan membunuh ibu serta teman lelaki ibunya.Mahkamah menjatuhkan hukuman agar dia dihantar ke Sekolah Pemulihan Akhlak Wira Bakti, iaitu sebuah sekolah Badan Bukan Kerajaan (NGO), sehingga dia cukup umur untuk dibicarakan semula.Daim menjadi mangsa buli oleh sekumpulan pelajar yang terbabit dengan kes jenayah yang serius.idak selamanya bernasib malang, Daim mempunyai harapan apabila Cikgu Zakiah, satu-satunya guru wanita di situ, ditugaskan ke sekolah terbabit

ANTARA PELAKON DRAMA JUVANA

Zahiril Adzim,Bront Palare,Izreen Azminda,Irfan Roslan,Johan Ariff, Syazwan Zulkifly, Wan Atiqa Farhana, Adam Shah, Khairul Mohamed, Syukri Yahaya, Riki Rikando, Idzham Ismail, Helmi dan Talha Harith.


lupa aku nak ingatkan waktu drama ini ditayangkan..ok2!! Ia mula disiarkan 25 april dan akan ditayangkan setiap hari isnin 9 malam.. jadi marilah kita sama menonton ok..

www.tips-fb.com

7 ulasan:

  1. 1st episod aku tengok tadi.. aku rasa ni drama melayu pertama cite pasal masalah juvana remaja sekarang nie.. baguslah, banyak info & moral dari cite tu.. tapi problemnyer.. ade ker budak2 remaja kita nak tengok drama tu?

    BalasPadam
  2. kalau dr aspek juvana mcm ni..mybe betul first drama melayu yg ada..tp moral dlm drama ni byk impaknye..cume x dpt nk psti yg remaja skg tgok drama ni..mklumlh x semua remaja yg probs mcm dlm drama juvana ni tgok tv..dorang lbih suka lepak..apa yg boleh aku kata..segelintir remaja saja yg boleh ambil iktibar dr drama juvana..

    BalasPadam
  3. best citer ni. byk pengajaran.

    BalasPadam
  4. betul tu fatien.. byk pgjran...apapun episod kedua ni x sbr rasanya :) ending jtuh pagar katakan opss!!

    BalasPadam
  5. ~cite ni mmg menarik.. x byk drama2 camni. x sempat nak tgok semalam.. :(

    BalasPadam
  6. kitee sukeee zahiril adzimm. haha. tapi tak tgk semalam hehe :P

    BalasPadam
  7. xpe k ewan.. tonton dan youtube kan ada.. t ada masa ewan g try tgok k he he

    BalasPadam